turist i tillvaron

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Tina - 7 mars 2011 20:46

Jag vet att jag har berättat om gymmet jag tränar på förut - men det känns som att det börjar bli dags för en repetition.


Gymmet heter alltså McFit och ligger några kvarter bort. Det tar ca 5 min att jogga dit - perfekt! Det kostar 17 euro i månaden och de har öppet dygnet runt. Det är ingenting jag utnyttjar direkt, som tidigast har jag varit där kl 10 och som senast kl 18 tror jag. Gymmet är riktigt stort och välutrustat. Av vissa maskiner/redskap finns det 8-10 st. Omklädningsrummen är fräscha och välstädade.  McFit är en stor gymkedja med 1 miljon - EN MILJON - medlemmar. McFit är alltså hur grymt som helst, jag är en supernöjd kund, förutom EN sak. De använder alltid avklädda modeller. Det är väl bra med inspiration, men det känns inte som att träningsglädjen är i fokus, utan snarare att se bra ut. Deras slogan är också Einfach gut aussehen - se bra ut enkelt. Varje månad kommer en gratis medlemstidigt och en ny sak de har börjat med är att dela ut träningsprogram!  Jag har såklart tagit en hel hög av dessa och kollat igenom för inspiration. Idag körde jag ett som heter Sexy Po - sexig rumpa.

  


Jag gillar superset! Då blir träningen effektivare, jag blir nämligen ganska snabbt uttråkad på gymmet. Jag älskar styrketräning - men bara 1 timme. De inringade siffrorna visar vilka övningar jag supersettade. Sista övningen i superset 1 (utfallssteg åt sidan) visste jag inte riktigt hur jag skulle köra eftersom det inte är någon övning jag gör regelbundet, så där fick jag prova mig fram tills jag hittade något som kändes bra, därav olika repetitioner och vikter. I superset 2 ingick även benspark för insidan av låret, som inte ingick i det färdiga programmet men som jag la dit själv. Jag avslutade passet med lite benpress (benböj liggande i maskin - 3x20 50kg) som jag tycker är en bra övning. Nu är jag ganska mör i ben, rumpa och nederdel rygg!


Här är dagens pass:

Ifyllt gymkort


Jag tycker bilderna/kortet/siffrorna är ganska beskrivande för vilka övningar jag körde, och hur jag körde, så jag tänker inte översätta från tyska, men om du har några frågor så får du gärna ställa dom i kommentarsfältet!

Ovido - Quiz & Flashcards