turist i tillvaron

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Tina - 3 mars 2011 18:26

Motor FM

Här i Berlin lyssnar jag på en radiokanal som heter Motor FM. Jag tycker inte namnet är särskilt beskrivande eftersom de främst spelar indipop, men även en del elektroniskt på fredag/lördagkvällar. Dessutom har de nyheter varje halvtimme. Tänk P3 men utan humor och med reklam (tyvärr) så är det ganska nära. Andelen svensk musik är nog ungefär lika hög. Någon på Motor FM gillar svenska artister! Inte mig emot... Motor FM har även webradio-sändning. http://www.motorfm.de/

     

Motor FMs logga. Sin slogan "andere Musik für Berlin" lever de upp till!

 

Uncle Sally's

Uncle Sally's är en tysk/berlinsk musiktidning som utkommer varje månad och tipsar om och recenserar band, skivor, spelningar (i Berlin), filmer och datorspel. De skriver främst om indipop/rock och angränsande musikstilar. Perfekt musiktidning för mig alltså! Bäst av allt är att den är GRATIS. Den går också att läsa som Webtidning på http://sallys.net, någonting som jag kommer att göra hemma i Sverige igen.


Framsidan till mars-utgåvan

Ovido - Quiz & Flashcards