turist i tillvaron

Alla inlägg under augusti 2009

Av Tina - 28 augusti 2009 20:53

Idag började skolan :) Jag känner på mig att jag kommer undra om jag verkligen haft nåt sommarlov om några veckor. Det går så snabbt att anpassa sig till nygamla rutiner..!

Den första kursen som jag läser heter strömningsmekanik. Precis som namnet antyder är det mekanikens lagar tillämpade på vätskor, istället för stela kroppar. Jag gillar fysik, och det finns hur många tillämpningar som helst, men föreläsaren är totalt opedagogisk. Synd.

På onsdag börjar min andra kurs som jag läser parallellt. Byggmaterial. Det låter så jävla tråkigt! :)

Nu ska jag packa för imorrn åker jag till Västervik för att gå på en kusins bröllop!

Av Tina - 27 augusti 2009 12:10

Idag är min sista dag på ICA, min sista dag på sommarlovet(?), för imorgon börjar skolan igen. Mitt största problem just nu är att komma fram till om jag ska njuta av min sista lediga(?) dag, eller om jag ska ut och pressa lite intervaller. Vilket behov är störst?


Fick som vanligt ett lättare lyckorus när jag fick mitt kaffe efter frukosten. Jag förstår inte riktigt vad det är med koffein, men jag älskar kicken :)

Av Tina - 25 augusti 2009 13:47

Tjejklassikern 

Jag anmälde mig till Tjejvasan redan i maj, och nu har jag även anmält mig till Lidingöloppet, dvs de första två loppen i Tjejklassikern!

Jag tror inte att Lidingöloppet behöver några speciella förberedelser, men när orienteringssäsongen är slut, blir det totalt fokus på skidor i några månader.

När snön försvinner börjar satsningen på Tjejvättern och Tjejsimmet som går i början av juni resp. juli.

Någon gång vill jag göra en "riktig" klassiker, men jag vill nog ändå börja med Tjejklassikern :)

Av Tina - 23 augusti 2009 18:57

Det börjar bli dags att uppgradera. Min 20W-halogenlampa har varken ljuset ellet batteriet och jag börjar inse behovet av en gps-klocka. Mest akut är ändå ett par OL-skor. Just nu har jag inga, utan springer runt i mina Inov-8.

Inte lika brådskande är racern jag måste ha till tjejklassikern (jag håller inte med Johnny som säger att det räcker med en 7-växlad), och tävlingsskidorna.


På önskelistan står just nu:
Pannlampa, Lupine Tesla, 4 000 kr
GPS-klocka, Polar RS800CX, 4 300 kr
OL-skor, Supra el Tiger, 1 300 kr
Racer, beggad, max 5 000 kr
Klassiska skidor, ca 3 000 kr


Tur att det är lön snart!

Av Tina - 19 augusti 2009 11:32

Det är dags att börja blogga igen :)


När jag funderade på vad bloggen skulle heta kom jag fram till att en titel på en bra låt var ett alternativ. Jag började kolla igenom låtlistan efter en låt som jag kände kunde representera mig. Till slut bestämde jag mig för Ebba Grön - Turist I Tillvaron. Ebba Grön är ett band som har betytt väldigt mycket för mig och jag tycker att texten känns mer aktuell än någonsin.


för ett bättre liv

må dåligt konstruktivt

du tänker, du lever

befinner dig alltid nånstans

du skrattar och du gråter

du lever som sig bör

du turistar i tillvaron

men du väntar på att få dö


börja leva, må dåligt konstruktivt

sluta sväva för du kan inte fly

börja leva, må dåligt konstruktivt

sluta sväva... du lurar dej själv


var är alla svar

alla dessa svar

alla jävla svar

på dom frågor som vi har

sluta existera

sätt igång att leva

befria dig själv

låt inga myter styra ditt liv


börja leva, må dåligt konstruktivt

sluta sväva för du kan inte fly

börja leva, må dåligt konstruktivt

sluta sväva... du lurar dej själv


för ett bättre liv

må dåligt konstruktivt

du tänker, du lever

befinner dig alltid nånstans

sluta existera

sätt igång att leva

befria dig själv

låt inga myter styra ditt liv


börja leva, må dåligt konstruktivt

sluta sväva för du kan inte fly

börja leva, må dåligt konstruktivt

sluta sväva... du lurar dej själv

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards