turist i tillvaron

Alla inlägg under februari 2010

Av Tina - 28 februari 2010 12:00

Jag tycker att vilken livsstil en person har säger väldigt mycket om den personen. Jag tror inte att man kan få ut allt av livet om man inte har en hälsosam livsstil. Jag tror att njutning är viktigt, men att proppa i sig fett och socker är egentligen en ganska självdestruktiv handling.


Under den här vintern har jag funderat väldigt mycket på mina val i livet, vilket liv jag lever och hur jag skulle vilja leva det. Nu är jag mogen för att börja omsätta dessa tankar i praktiken, och jag vill göra det med en helhetssyn på livet och hälsa. Att skriva om det här i bloggen gör jag för att jag vill göra alla människor i min närvaro delaktiga i processen.


12 veckor till ett självläkande liv är en bok skriven av Sanna Ehdin. Den ger konkret handledning i hur man kan göra för att må bättre i livet, förbättra hälsan och öka välmåendet. Det handlar om att lyfta fram friskfaktorerna och de självläkande processerna. Länk till boken: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320613. Sanna Ehdin har även en hemsida: http://www.sannarelations.com.

  


Boken är uppbyggd som 12-veckorsprogram, som steg för steg guidar till ett friskare och hälsosammare liv!

Vecka 1                      Startsträckan

Vecka 2                      Vad ska jag äta?

Vecka 3                      Håll flödet igång

Vecka 4                      Skapa biobalans

Vecka 5                      Läkande relationer och känslor

Vecka 6                      Rensa kroppen och må bättre

Vecka 7                      Ge dig sömn och vila

Vecka 8                      Din personliga kost

Vecka 9                      Mer glädje, lust och lek!

Vecka 10                    Stärk dina energier

Vecka 11                    Själens helande kraft

Vecka 12                    Helheten


Följ med på en spännande resa!

Ovido - Quiz & Flashcards