turist i tillvaron

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Tina - 17 mars 2011 09:27

Jag tänkte på en sak igår när jag var på väg hem från gymmet. Jag räknade hur många livsmedelsbutiker jag har inom gångavstånd, och kom fram till att det är ungefär ett tiotal. Grejen är att Lidl är bäst. Kanske inte bäst utbud alla gånger, men billigt och jämförelsevis fräscht. Förstå att det är en konstig känsla att gå på Lidl och tänka att det är BRA!!! Jag känner en brittisk tjej som inte klarade av de tyska livsmedelsbutikerna och hon handlade på KaDeWe i en månad innan hon insåg att hon måste börja handla i vanliga butiker. För er som inte känner till KaDeWe så är det som ett gigantiskt NK. Tydligen ska de brittiska livsmedelsbutikerna vara något alldeles extra. Det är nästan som att jag vill åka dit bara för att kolla...


Imorgon har jag min sista tenta för den här terminen och har inte alls koll på läget. Det känns inte bra på nåt sätt. Jag är så himla omotiverad just nu och jag måste kämpa bara för att lyckas koncentrera mig ens 20 min. Wish me good luck...


Från och med juni flyger Norwegian mellan Berlin och Stockholm. Me like! http://www.norwegian.com/se/flyg/lagpris/?D_City=SXF&A_City=ARN&D_Day=01&D_Month=201106&R_Day=01&R_Month=201106&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=SEK&rnd=97016


Förresten, jag har installerat Internet Explorer 9 som tydligen ska vara bra, men vad händer? Bloggplatsen funkar inte alls och jag måste använda Chrome...

Ovido - Quiz & Flashcards