turist i tillvaron

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Musik i Berlin, del 6 - Bodi Bill

Av Tina - 24 mars 2011 14:30

Här kommer ett tips på ett band som Motor FM promotar ganska hårt.


Bodi Bill bildades i Berlin 2005 och består av de tre killarna Fabian Fenk, Anton Feist und Alex Stolze. Musiknyheter. nu skriver:


Då de nya låtarna är mer sångorienterade än innan blir Bodi Bills unika kvaliteter ännu tydligare och visar på musik som är aktuell men nytänkande, kompromisslös, sofistikerad men samtidigt känslosam. Albumet är ett tydligt exempel på att om det är något band som verkligen kan representera sin egen hemstads vilda och oförutsägbara musikscen så är det Bodi Bill.


Deras nya skiva som släpps första april heter What? och första singeln som redan släppts heter Hotel. De har släppt en andra singel, Brand New Carpet, som jag egentligen tycker är bättre, men den fanns inte på Spotify...

Bodi Bill – Hotel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 22 juni 2011 21:53

Hej! Jag tittar bara in här för att berätta att jag inte kommer blogga på ett tag. Jag har ca 37 (!!!) dagar kvar i Berlin, och jag har 6 kurser som ska klaras av. Två grupparbeten, två muntliga tentor, tre skriftliga tentor och två projektuppgifter....

Av Tina - 11 juni 2011 11:02

En sak som jag reagerade på som ny utbytesstudent i Berlin var att jag kände mig så duktig och ambitiös! Jag vet inte om det beror på kulturella skillnader eller om det bara är de utbytesstudenter som åker för att festa som kommer till Berlin, men de...

Av Tina - 8 juni 2011 17:26


I söndags var ju jag, Elin, Valentina, Tom och några andra erasmus-studenter och såg Paul Kalkbrenner!   Spelplatsen var en utomhusscen som heter Kindl-Bühne Wuhlheide. Berliner Kindl är ett bryggeri och Bühne betyder scen. Wuhlheide heter parken...

Av Tina - 8 juni 2011 11:45


Den här gången presenterar jag två tyska schlagersångerskor. Begreppet Schlager är ju trots allt tyskt, men av Tysklands placeringar på ESC så har de en del att lära av Sverige. Dessa två artister (som alltså är tysklands största inom genren) bekräft...

Av Tina - 7 juni 2011 12:45

Det här är ett band i min smaklinje! Punkrock med mycket energi. Tysklands bidrag till genren, som inte är så stor här, framförallt inte i Berlin som ju är elektrons stad.   Från tyska Wikipedia: Donots grundades 1993, slog igenom 2001 och spel...

Ovido - Quiz & Flashcards