turist i tillvaron

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Tina - 19 maj 2011 11:15

Sedan påsk ungefär - när jag insåg att det var dags att göra ett litet ryck inför 10mila - så har jag tränat riktigt bra!


Tre gånger har jag och Valentina varit ute på powerwalk. Hemma i Wedding utmed Panke (en liten å), efter min simning i Kreuzberg/Mitte (och stångas med turister) och nu senast i måndags i slottsparken i Charlottenburg. Även om det kanske inte är den "bästa" träningen, så är det bättre än att vila, och så är det ju trevligt också!


Och i tisdags drog jag med Elin på en joggingtur. Vi sprang samma runda som jag och Stefi har sprungit i Humboldthain (en park i Wedding), men jag var inte riktigt nöjd och vinkade hejdå till Elin och brände av 10 backintervaller (eller kallas det backryck när varje intervall är ca 30s?) innan jag joggade hem igen. Får se om Elin blev helt avskräckt eller om hon vill köra igen nästa vecka :)

Ikväll ska jag åka till Grunewald igen och springa med Jelly Bears Berlin. Det är en löpargrupp på universitetet (som jag har berättat om tidigare tror jag, men det skadar ju inte med lite repitition...). Riktigt kul att träna med ett gäng igen - jag har insett hur jag har saknat det! Tyvärr är de mest för distans och sånt, när jag tycker att INTERVALLER är den ultimata träningsformen när man är i grupp. Men man kan inte få allt.


I helgen kommer det bli lite si och så med träningen eftersom jag åker hem till Sverige för att gå på bröllop med Robert. En gymnasieklasskompis till honom gifter sig i Borlänge. Men jag hoppas och tror att jag ska hinna med ett MAQ-pass med skivstången framför hallspegeln hemma hos mamma och pappa. Tina <3 MAQ!


Mitt mål med träningen är att träna 50h maj-juli. Funkar bra nu men kan bli lite knepigare i juli när jag måste tentaplugga... Jag vill komma tillbaka till min gamla form och så vill jag springa Lidingöloppet på 3 timmar! Det senare borde inte vara helt omöjligt va?! :)


Skärmdump från mitt träningspass med JBB i lördags. Batteriet i klockan tog slut och jag har ingen aning om hur långt passet blev till slut, men vi sprang upp på Teufelsberg iaf! Det är ett konstgjort "berg" (=kulle), som består av rester från ruinerade hus från andra världskriget. På Teufelsberg byggde USA senare en övervakningsstation. Finns mkt intressant historia i Berlin!

Ovido - Quiz & Flashcards