turist i tillvaron

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Tina - 18 maj 2011 16:04

Som ni har kunnat läsa i det här inlägget, så har jag anmält mig till en simkurs. Det var sjätte gången idag (men femte för mig eftersom jag var sjuk en gång), och idag simmade jag en halv längd crawl! Det låter kanske inte så mycket, och är inte så mycket för en normal person, men om man tänker på att jag känner mig otroligt obekväm med vatten och alltid vill ha näsan ovanför vattenytan, så är det otroliga framsteg!


Jag hade egentligen velat simma på tisdag-kvällar, men jag var seg med att anmäla mig, och fick välja onsdag-eftermiddagar istället. Tisdag-kvällar hade kanske varit bättre, för jag är helt slut mentalt efteråt och får aldrig någonting gjort... Så idag försöker jag att sitta på universitetet istället för att åka hem, och hoppas på att på så sätt få mer gjort.


  

Och här är två bilder på baddräkten som jag köpte för att kunna ha på simningen, 25€ på rea - som hittat! Bikini känns lite oseriöst liksom... Har köpt mössa och glasögon också, men de får ni se nån annan gång.

Ovido - Quiz & Flashcards