turist i tillvaron

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Tina - 2 maj 2011 18:32

Jag har verkligen haft en fantastisk helg hemma i Sverige! I fredags var jag först bara hemma och tog det lugnt, sen gick jag och Robert en tur på Järvafältet och åt picknick vid Översjön i solnedgången. När vi kom tillbaka pratade jag med mamma och pappa om deras resa till Berlin helgen som kommer.


I lördags var jag på tiomila i princip hela dagen. Jag var på plats ganska tidigt vilket var skönt. Jag hann gå runt och bekanta mig med tc samt se ungdomslaget springa till sig en elfteplats. Grattis! Grymt kul :) I damlaget sprang Helena Karlsson från BVSOK förstasträckan. Hon är en av de bästa juniorerna i Sverige just nu och jag visste att får hon till ett bra lopp så kommer hon in i täten. Jag hade varit och värmt upp en vända när jag sprang tillbaka till vårt tält för att lämna lite överdrag. Då säger Peter Albinsson att Helena leder vid radion men jag utgick från att han skämtade och värmde vidare. Nu skämtade han inte och det var en väldigt nervös Tina som sprang ut som tionde tjej i en stafett med 350 deltagande lag. Jag upprepade mitt mantra "trygg, lugn, stark" och försökte ge mig själv en känsla av kontroll. Det lyckades bra, för jag sprang i princip ett prickfritt lopp då jag vågade sanna upp när tjejerna jag sprang med tog andra vägval eller inte hade min gaffling. Det var en riktigt skön känsla att komma imål och känna att "jag kunde inte gjort det här bättre!" Det här loppet kommer verkligen vara ett guldkorn att suga länge på, och samtidigt en morot att komma igång med träningen ordentligt igen. För om det var något som jag hade önskat, så var det att jag kunde sprungit snabbare. Jag fick tillbaka vinnarkänslan kan man säga, och nästa gång vill jag kunna ge allt! Efter bra insatser av de andra i laget slutade vi på en 53e plats. Det var min lördag kan man säga.


På söndagen umgicks jag med Robert, vi lagade mat och åkte för att handla nytt headset till mig så att vi kan höra varandra nära vi skypar. Sen kom mina syskon med familj. Jag gillar min knäppa familj, och Robert också, och det är tur, för det blir ganska kaosartat när 8 vuxna och 2 barn ska äta, umgås och koordineras. Jag var tvungen att åka ganska tidigt för att ha möte med KOT.


Idag blev det en lugn morgon/förmiddag och sen var det dags att åka till Arlanda och ta flyget tillbaka. Jag var helt slut när jag kom hem till lägenheten, och nu har jag tagit en powernap och börjar vakna till igen. Som jag skrev i inledningen så var min helg fantastisk. Jag har träffat Robert och det har nog aldrig varit bättre mellan oss. Jag har orienterat och gjorde mitt bästa lopp på väldigt länge. Jag har träffat min familj, andra vänner och ätit massvis med god mat! Det är skönt att komma hem till Sverige ibland, men det känns bra att vara tillbaka i Berlin också.


Imorgon börjar vardagen igen!

Ovido - Quiz & Flashcards