turist i tillvaron

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Tina - 28 april 2011 21:45

 

Jag tycker bilden säger det mesta... Tur att jag har en egen tomatpuré!


Om Anna, Sara, Petra eller EP (ja eller du Elin?!) läser det här inlägget så minns ni säkert vår resa till Gotland och hur man alltid visste om Elin hade tagit mjukost innan...


Annars skiljer det sig inte så mycket att bo med Elin istället för Stefi, men några skillnader jag lagt märke till är att: vi inte längre våttorkar varje vecka, det går åt mer teskedar, jag går upp först ibland på morgonen och det är mer hår i badrummet.

Av Tina - 28 april 2011 17:45

När jag laddade över simhallsbilderna, hittade jag även de här bilderna som jag tog i samband med tv-inspelningen som jag var på (läs mer om det i slutet av det här inlägget och om huvudpersonen här).

Vädret ser ut att vara jättedåligt på bilderna, men det var det inte. Visst, det var mulet, men med en disig känsla och solen orkade sig igenom.


Statyn till höger i bilden ska tydligen vara lite känd och kanske till och med en sevärdhet. Den heter tydligen Molecule Man. Vid den öde båten (utan brygga) så stannade två kanotister med hund(?!) en stund efter att jag tagit bilden.


Båten till vänster ser lite skruttig ut, men den fungerar som restaurang tror jag. Lägg märke till Fernsehturm, som man ser var man än är i Berlin (nästan).


På den här bilden skymmer båten i förra bilden inte längre Oberbaumbrücke, som är en gammal känd bro i Berlin. Den trafikeras av bilar, U-Bahn, cyklister och fotgängare i två nivåer.

Ovido - Quiz & Flashcards