turist i tillvaron

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Tina - 22 april 2011 18:45

När jag kommer tillbaka till Stockholm i höst kommer jag inte längre att bo hos mamma och pappa. Det bestämde jag mig för redan innan jag åkte hit till Berlin. Men var ska jag bo istället? Det vet jag inte än...


Jag har rätt många ködagar hos SSSB, för jag ställde mig i deras kö redan innan jag började på KTH, så där kan jag få i princip vad som helst. Jag skulle kunna tänka mig ett rum med pentry (typ 20 kvm) antingen i Idun (vid Karlberg/St Eriksplan) eller något precis vid KTH (Domus, Forum, Nyponet). Jag kollar vad de har för lediga lägenheter minst en gång om dagen (jag tror det kommer ut nya lägenheter två gånger i veckan), men de som ligger ute just nu har inflyttning i juni/juli, så det kommer nog dröja en månad eller så innan det börjar dyka upp objekt som är aktuella för mig.

Forum och Idun


Min önskan är såklart att jag och Robert flyttar ihop så småningom, men vi tror båda att det är bäst om vi bor i en varsin lägenhet till en början, kanske ett år eller så.


Sen så står jag även sen 2006 i Järfällahus bostadskö, men de ködagarna tänker jag spara tills när det dyker upp en lägenhet i Glas- eller Basvillan! (du vet de där två röda trähusen precis vid Kallhäll station)

Av Tina - 22 april 2011 15:22

Jag är intresserad av kost, träning och personlig utveckling och försöker leva mitt liv hälsosamt - för att jag vet att jag mår bra av det. Jag är nöjd med det liv jag lever, men det finns såklart förbättringspotential på rätt många håll, och ibland är det ganska jobbigt att se hur mycket som skiljer mellan det liv jag har och det liv jag skulle vilja ha. Här kommer en lista med saker som är hälsosamma enligt mig och som jag behöver bli bättre på:

  • Dricka ett glas vatten till frukost
  • Äta tre frukter om dagen
  • Sockerfritt!
  • Sova minst 8 timmar per natt
  • Göra tre saker som höjer energin varje dag
  • Röra mig en halvtimme om dagen
  • Skriva i min bok för personlig utveckling
  • Göra en sak annorlunda varje dag
  • Stänga av datorn senast kl 22
  • Hitta på en annorlunda, rolig aktivitet
  • Skriva matdagbok

Men att bara se den här listan gör mig trött... Vilken tur att jag kom på den briljanta idén att varför inte fokusera på ett eller två av dessa punkter i en vecka - istället för att försöka göra allting samtidigt?! Så nån gång snart framöver (vagt, jag vet...) kommer jag börja ha några hälsomål varje vecka som jag ska försöka nå.


Vad är hälsa för dig? Vad vill du förändra i din vardag?

Ovido - Quiz & Flashcards