turist i tillvaron

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Tina - 18 april 2011 23:00

I tisdags, för en vecka sen nästan..., började det igen. Det märktes att jag var ovan att sitta på föreläsningar för efter 5 timmar var jag helt slut i huvudet. Jag tror att de flesta kurserna motsvarade mina förväntningar faktiskt. Läs vad jag skrev om mina kurser när jad valde de här.


Första vägkursen innehöll inga överaskningar. Jag har haft samma föreläsare förut och vet att han är bra. Men han som har järnvägskursen... alltså... han pratar tyst och sluddrigt, plus att han pratar mycket om vad han tycker om saker och ting och det förvirrar mig. Men första föreläsningen handlade om hur Deutsche Bahn är strukturerat och jag hoppas att det kommer bli bättre framöver.

Andra vägkursen var också ungefär som förväntat. Den kursen innehåller ett grupparbete som jag inte ser fram emot :(

Första geoteknik-kursen överraskade mig ändå lite. Inte innehållsmässigt eller så, men vi ska arbeta mycket mer vid datorerna, beräkna deformationer för byggschakt och sånt, än vad jag hade förväntat mig.

Andra geoteknik-kursen kommer nog bli tuff tyvärr, precis som jag förväntade mig. Men temat är intressant så det känns helt okej ändå. Bara att plugga mer liksom.


Det har såklart hänt mer den här veckan än bara plugg:

I torsdags var det ytterliggare en erasmus-träff, men även denna var tyvärr lite av en besvikelse :(

I lördags fyllde David (fransos) år och hade fest i sin WG. Jag, Elin och Valentina ville skänka något från Sverige och han fick, i brist på fantasi och bättre utbud, en flaska absolut. Tyvärr lyfte festen inte riktigt och jag och Elin hängde med Tom när han drog vidare till en annan fest. Den festen var inte heller någon höjdare och jag var hemma redan, notera redan, klockan fyra. Sjukt hur perspektiven kan förändras på så kort tid.
På söndagen var jag och Elin tvungna att gå upp tidigt, för vi hade nämligen blivit medbjudna på en tv-inspelning för ett program som heter x-factor. Det är typ som en blanding mellan Idol och Talang. Innan den kände jag mig pigg, men efteråt var jag så jävla trött och sliten. Det är jobbigt att vara publik i fem timmar :P Så jag och Elin stannade för en Döner på vägen hem. Bra skit.

Ovido - Quiz & Flashcards