turist i tillvaron

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Tina - 23 november 2009 22:15

Tyskland vs Sverige

Idag fikade jag med min tandempartner Alexander i Kista. Alexander kommer från Tyskland och gör ett utbytesår i Sverige. Att vi är tandempartners innebär att både han och jag får möjlighet att prata med någon som pratar språket vi försöker lära oss, så vi träffas ibland och fikar. Idag pratade vi om skillnader mellan Tyskland och Sverige, främst för studenter. Det var en uppgift som jag hade fått av min tyskalärare (annars hade jag pratat om nåt roligare :P). Det var ganska intressant faktiskt! För jag insåg att många grejer som vi ser som självklart i Sverige, inte är det i Tyskland (och alla andra länder). Jag insåg också att vissa grejer är vi bra på, och på andra måste vi verkligen bli bättre..!


Och här hade jag tänkt skriva nåt klokt om min utvärdering och planering... men det är dags för mig att sova så jag får göra det sen :) godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards