turist i tillvaron

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Tina - 5 juni 2011 11:05

Kristi himmelsfärd har jag tillbringat med näsan i skolböckerna... Låter kanske inte så spännande, men jag är väldigt nöjd. Den här terminen är mycket tuffare än den förra, tentorna ligger tätare och då känns det nödvändigt att vara med i kurserna redan från början.


Eller okej, jag har inte bara pluggat, jag har tränat också :) Jag älskar slumpen och tillfälligheter! Ibland är det inte så tokigt att det inte blir som man tänkt sig! Jag och Elin stack ut på en löprunda igår, och när Elin var nöjd och joggade hem, så körde jag lite intervaller. Jag har en backe i parken som jag har kört i några gånger, men just den här kvällen satt det väldigt mycket folk där och jag var inte sugen på publik. Så jag körde i en annan backe istället, men den var lite för kort :( Varje intervall tog bara ca 20 sek. Nåja, bättre än ingenting tänkte jag... Men då såg jag det, att mitt emot backen var ett litet motlut åt andra hållet. Så jag började köra intervaller som inleddes med ca 10 meter nedförslöpning. Det tog riktigt bra måste jag säga! Jag var helt slut i benen efteråt, och är lite öm i benen idag också! De intervallerna kommer jag köra igen!


Ikväll blir det Paul Kalkbrenner!!! För er som inte vet vem det är kan ni läsa ett inlägg jag skrivit om hans första platta här. Ikväll är det hans nya platta som ska spelas, men det blir säkert några gamla låtar också.


Åh, jag är så nöjd med att jag har hittat träningsglädjen igen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards