turist i tillvaron

Alla inlägg under februari 2011

Av Tina - 2 februari 2011 20:12

Jag ska nog börja blogga lite oftare så att mina inlägg inte behöver bli så himla långa... Jag har börjat följa en massa kändisbloggar också så nu har jag jättemkt inspiration ;) Sedan en vecka tillbaka ungefär har jag lagt ner väldigt mycket tid på att förbereda KOTs årsmöte, inkl Lappis Open och en fest. Det börjar också dimpa ner en hel del material i min mailbox till nästa nummer av JOKaren som jag ska redigera i helgen. Precis det jag vill göra när jag är hemma i Sverige för en gångs skull :P Det här har hänt mig hittills i veckan:


MÅNDAG
På förmiddagen satt jag hemma och fipplade, sen åkte jag in till Huvudcampus för att äta lunch med Valentina och skriva ut lite grejer (bland annat kartorna till Lappis Open, min flygbiljett på lördag och texten till min vägprojektering). På eftermiddagen satt jag i datasalen och skrev lite på en rapport på mätövningen från förra veckan.


TISDAG

Kaffet hade tagit slut hemma och trots att jag snoozat lite för länge egentligen, så kom jag faktiskt i god tid och allt, för blev det en jäkla fart på mig så att jag skulle hinna köpa kaffe innan föreläsningen. Men väl i föreläsningssalen var det inte en kotte på plats och jag började misstänka att vi har haft våra sista föreläsningar i den kursen. Så jag gick till datasalen istället, men de gamla datorerna håller på att bäras ut och på de nya finns inte programvaran jag behöver till mitt järnvägsprojekt. HUR TÄNKTE DOM DÅÅÅ?!?! Mycket riktigt visade det sig att vi haft sista föreläsningen (ganska skönt ändå för då har jag mer tid till annat). I vägkursen hade vi övning och vi har fått en ny hemläxa. Den här gången ska vi projektera en korsning istället.

 Normalsektion från min vägprojektering. Det var inlämning i tisdags. Tack Sofie för "översättningen" :) 


ONSDAG
Dagen har varit helt okej. Pratade lite med Christian på morgonen. De gamla datorerna hade inte blivit utslängda som jag trott, men dom ska blir det den 18e feb plus att datasalens öppettider är sämst, så jag kände att nu  är det dags att ta tag i att skaffa AutoCAD och ProVI till min dator. Det var det som Christian hjälpte mig med. Jag hade en liten stund över innan tyskan och gick för att köpa en kaffe (jag hade abstinensbesvär...) och i cafeterian träffade jag Micke Agn, en kille som pluggar Maskin på KTH och vi hade den inledande språkkursen tillsammans. Det var trevligt att prata lite med honom för det har jag inte gjort sen kursen. Tyskan var helt okej och på eftermiddagen satt jag i datasalen och fortsatte med mitt mätövningsprotokoll. När det började bli dags för en paus och en kaffe åkte jag hem. Jag inbillade mig att jag skulle få någonting gjort hemma men det enda jag har gjort är att installera AutoCAD. Jag vet att jag inte är först eller så med det och jag förstår inte varför jag inte gjort det tidigare. Så skönt att ha det bara! Det är hur lätt som helst, går snabbt och är gratis. Är du student och använder AutoCAD regelbundet kan jag bara rekommendera dig att ladda hem det!

Skärmdump med AutoCAD-vy. Fantastiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards