turist i tillvaron

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Tina - 3 februari 2011 20:30

   Idag satt jag i Cafeterian på förmiddagen och pluggade Tunnelbau. Som vanligt på torsdagar åt jag, Valentina och Krisztina lunch i Mensan tillsammans.


På eftermiddagen hade jag föreläsning/övning i järnvägskonstruktion.

        

Vi åkte för att kolla på en testmiljö som de byggt upp. Det är ett lager med makadam, betongslipers och räls, där olika sorters belastningstester kan utföras. Jag har redan haft en laboration (eller snarare tittat på ett försök) med en annan maskin när vi bara testade själva mellanlagret mellan räls och sliper. Men i maskinen som vi kollade på i dag är förhållande mer realistiska. Speciellt i och med samspelet med ballasten.

Känner du igen tredje bilden förresten? Den tog jag när jag var i Berlin i somras!


Stefi har fått besök från Italien; Silvia som bodde här förut och hennes kusin Luigi. På lördag kommer jag hem till Sverige!

Ovido - Quiz & Flashcards