turist i tillvaron

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Tina - 17 september 2010 11:01

I onsdags var jag på Lauftreff (dvs löpträff) med en OL-klubb i Treptower (förort till Berlin). Träningen var helt ok. Vi var inte så många, 4 totalt, och det brukar normalt vara runt 5-8 deltagare ungefär. Vi sprang distans, 13km, 75min. Det är bra mycket högre tempo än vad jag har haft när jag och Stefi har varit ute och joggat. Tyvärr hade jag glömt min pulsklocka hemma...
Jag pratade mest med en tjej som hade pluggat i Norge, så hon kunde norska och vi pratade svenska/norska med varandra. Hon är jättegullig och har skickat ett mejl till mig nu med en massa bra länkar till OL i Berlin och Dresden.
Jag är ändå inte så nöjd med träningen för jag var inte riktigt i form för att springa så snabbt, men dom två killarna som var med låg längst fram och drog upp tempot utan att kolla om det var lugnt. Jag fick slita för att hänga med och för det mesta låg jag några meter bakom. Det var ungefär som att springa själv, och om jag vill springa själv behöver jag inte åka över hela staden. Jag ska ge dom en chans till iaf. Jag vet själv hur svårt det är i början när det kommer nya.


Igår var det språkkurs hela dagen. På förmiddagen förberedde jag och Holly ett muntligt föredrag, på eftermiddagen var det kurs och redovisning av föredraget, det gick bra :), och sen på kvällen gjorde jag läxan till idag... Vi får en hel del läxor, men det tycker jag är helt okej för det gör ju att vi lär oss mer.


Och här kommer några bilder:

Vad tycks om utsikten som jag och Holly hade när vi satt i cafeterian i byggnaden där vi har språkkursen och förberedde vårt föredrag?


En bild från mitt rum. Jag hyr det möblerat så jag har inte valt möblerna själv, men jag tycker det ser helt ok ut. Det kanske inte syns på bilden men det är riktigt högt i tak, lite drygt 3 m.


Gatan precis utanför porten är väldigt lugn. Jag har fönster in mot gården. Jag bor i ett område som heter Wedding och det är lite ruffigare och har inte lika mycket utbud av butiker, barer och caféer, men jag är jättenöjd med läget, eftersom jag har nära till det mesta ändå.


Cykeln jag köpte i söndags för 50€.

Ovido - Quiz & Flashcards