turist i tillvaron

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

5 december

Av Tina - 5 december 2009 14:11

Lussefest

Det har varit en intensiv vecka, men ikväll ska jag glömma alla livets bekymmer och festa loss! KOT har Lussefest (med Lusselöp innan) och det är jag som har fixat med den. Jag tror det kommer bli himla kul :D


I tisdags var jag på intervju inför Lava (samhällsbyggnadssektionens arbetsmarknadsdag - största i Sverige för enskild sektion). Jag har ansökt om att vara Gruppansvarig, dvs att man är ansvarig för ett gäng företagsvärdar. Intervjun gick bra, men jag har ingen aning om ifall jag får posten eller inte eftersom jag dels inte vet vilka andra som sökt och vad dom sagt under sina intervjuer dels att jag inte har en aning om vad dom ville höra...


I torsdags hade vi två kiropraktorer på besök i Granskog. Det var inspirerande! Först berättade dom lite om vad en kiropraktor gör, och sen blev vi undersökta. Jag gillar att bli undersökt. Det är kul att bli lite ompysslad och sådär :P Hon kollade lite extra på min höft, men annars verkar det inte som att det är några större fel på mig :)


Igår klev jag upp lite tidigare, och tog ett tåg senare än vanligt, så jag passade på att ta en mys-morgon med kaffe och tidningsläsning (och uppsats-skrivande). Det var riktigt härligt :D Anledningen till att jag tog ett tåg senare var för att vi hade KS i byggfysiken, men jag hade inte förberett mig inför den och då kändes det lite ovärt. Efter skolan cyklade jag till gymmet och körde ett riktigt bra pass!


På måndag är det en vecka till mekanik-tentan :O helt stööört! Så om du undrar varför jag inte är inloggad på msn, inte svarar på facebook eller dyker upp på träningarna så är det för att jag sitter med näsan i skolböckerna...


Det börjar bli dags att skriva julkort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 22 juni 2011 21:53

Hej! Jag tittar bara in här för att berätta att jag inte kommer blogga på ett tag. Jag har ca 37 (!!!) dagar kvar i Berlin, och jag har 6 kurser som ska klaras av. Två grupparbeten, två muntliga tentor, tre skriftliga tentor och två projektuppgifter....

Av Tina - 11 juni 2011 11:02

En sak som jag reagerade på som ny utbytesstudent i Berlin var att jag kände mig så duktig och ambitiös! Jag vet inte om det beror på kulturella skillnader eller om det bara är de utbytesstudenter som åker för att festa som kommer till Berlin, men de...

Av Tina - 8 juni 2011 17:26


I söndags var ju jag, Elin, Valentina, Tom och några andra erasmus-studenter och såg Paul Kalkbrenner!   Spelplatsen var en utomhusscen som heter Kindl-Bühne Wuhlheide. Berliner Kindl är ett bryggeri och Bühne betyder scen. Wuhlheide heter parken...

Av Tina - 8 juni 2011 11:45


Den här gången presenterar jag två tyska schlagersångerskor. Begreppet Schlager är ju trots allt tyskt, men av Tysklands placeringar på ESC så har de en del att lära av Sverige. Dessa två artister (som alltså är tysklands största inom genren) bekräft...

Av Tina - 7 juni 2011 12:45

Det här är ett band i min smaklinje! Punkrock med mycket energi. Tysklands bidrag till genren, som inte är så stor här, framförallt inte i Berlin som ju är elektrons stad.   Från tyska Wikipedia: Donots grundades 1993, slog igenom 2001 och spel...

Ovido - Quiz & Flashcards