turist i tillvaron

Alla inlägg under september 2009

Av Tina - 3 september 2009 16:16

Jag tror jag är inne i en svacka just nu. Jag tränar bra, men resultaten är dåliga. Jag skulle kunna analysera sönder det, och komma på vad jag gör fel, men jag tänker inte göra det. Jag tänker bara tuffa på och hoppas att det lossnar så småningom. Det måste det :)


Igår var det också första tyska-lektionen för terminen. Herregud, säger jag bara. Det är hög nivå och det är högt tempo. Det kommer bli tufft! Men jag kommer klara det, och jag tänker ha kul på vägen :P


I helgen blir det tre tävlingar. Natt-DM på fredag, Bellmanstafetten på lördag, och stafett-DM på söndag. Naajs :)


Och jag har hämtat ut min lampa :D Den är laddad och klar inför fredag. Ett snabbt test av ljusstyrkan gav lovande resultat :D

Av Tina - 1 september 2009 17:06

Jag orkar inte.

Det är min spontana kommentar. Jag har haft två riktiga skitdagar.

Igår skulle jag hämta ut ett paket på vägen hem från gymmet, men glömde ta med mig kollinumret och kunde därmed inte hämta ut paketet. Sen på kvällen satt jag i kassan i Ursviks Motionsgård, och strax innan stängning pajar kaffemaskinen, och läcker vatten. Supporten svarar inte, och ingen kan hjälpa mig. Till slut kan jag åka därifrån ändå, efter att ha ställt en hink under maskinen. 

Idag skyndade jag mig för att hinna med en tidigare tunnelbana, och därmed ett tidigare tåg hem. Jag springer som en galning från V, och hinner precis med tunnelbanan, som såklart står stilla i 7 min, eftersom ett tåg står still längre fram, så det blev det vanliga pendeltåget ändå.

Väl i Kallhäll försöker jag hämta ut paketet igen, men hittar inte min legitimation. Så jag fick åka hem utan paket, igen. Leget låg såklart kvar i jackan som jag hade till gymmet igår.

Två riktiga otursdagar känns det som, och allting skulle kännas så himla mycket lättare om kurserna jag läste iaf var roliga, och om jag slapp allt kärlekstrassel.

Sådär, nu har jag tyckt synd om mig själv färdigt, och nu ska jag ta tag i mina problem.

Ovido - Quiz & Flashcards