turist i tillvaron

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Tina - 3 oktober 2009 15:31

Trapprace

I torsdags sprang jag ett trapprace i Kista Science Tower. Det började inte så bra, för jag höll nästan på att missa min start :P så jag var jättestressad när jag sprang iväg, men det var kanske bra för då sprang jag ju på i början. Det började på tredje våningen och Kista Science Tower har 32 våningar. Jag började gå nånstans runt vån 18 tror jag, då hade jag en puls på 198 slag/min..! När alla trappsteg var tagna, så var det en liten målspurt kvar ut på taket, och det var stela ben då kan jag säga... 4:54 blev min sluttid, och jag hade haft som mål att klara mig under 5 min så det måste jag ju vara nöjd med :) Totalt var det ca 90 deltagare varav ca 30 tjejer. Lagen bestod av tre personer varav minst en tjej. Min tid räckte till en andraplats i damklassen och så vann vi lagtävlingen :D Eftersom jag inte innan hade insett hur jobbigt det skulle vara, och hur trött jag skulle bli efteråt, så hade jag bokat ett steppass på friskis... Men det gick bra! Tur att jag inte är helt otränad :P


Allt ont för nåt gott med sig

Idag trodde jag att jag skulle bemanna motionsgården i Ursvik, men det skulle jag inte. Och jag hade glömt mina skor hemma så jag kunde inte följa med på stavgången heller... Och eftersom skolböckerna väntade hade jag inte direkt bråttom hem :P så jag pratade lite med några gubbar där, och sen visar det sig att den ena har jobbat inom byggbranschen i över 40 år och ville jag ha en praktikplats på WSP så var det bara att höra av mig :D

Ovido - Quiz & Flashcards