turist i tillvaron

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Tina - 9 december 2010 21:42

Det blev en hel del gjort i helgen, men inte så mycket som jag hade hoppats på. Blir det inte alltid så? Jag har fortfarande en hel del att göra, en läxa som ska lämnas in på tisdag och en presentation som ska hållas på onsdag (som jag inte har börjat förbereda än, mer än själva faktadelen). Känns inte riktigt som att jag har tid att åka hem i helgen, men jag ser ändå fram emot det! Jag hoppas förresten att jag kommer hem över huvud taget... Vädret visar sig inte från sin bästa sida direkt, och det har varit en hel del störningar i flygtrafiken.


Igår var jag och Valentina och drack en öl på ett hak som heter KPTN i Fried-richshain. Det har för ett gäng killar blivit något av en onsdagstradition, men jag har ännu inte kommit dit (trots en del påtryckningar), förrän nu... Det var en riktigt bra lokal, med skön stämning och ölen kostar bara 1.5€ för en Starburger, men den går inte att dricka. Jag köpte en och det var första och sista gången, och en Beck's kostar 2€. Det är också ett bra pris. Det blev en helt okej kväll och jag stannade längre än vad jag innan hade tänkt mig. Det är ett bra betyg!


Idag var det en föreläsning (efter den vanliga föreläsningen i en Järnvägs-konstruktionskurs som jag läser) som hölls av en projektledare på Deutsche Bahn (motsvarande SJ). Han har redan pratat lite för oss när vi var på exkur-sion tidigare i samma kurs, och han är lite av en järnvägsbrosexpert. Han är dessutom väldigt bra på att presentera saker, pratar lagom långsamt och tydligt för att jag ska förstå, och med en härlig inlevelse och ett tydligt intresse. Han avslutade denna föreläsning med att berätta om att det finns praktikmöjligheter på DB och det är något som jag skulle kunna tänka mig!


Baluppdatering: Jag har kommit fram till att jag ska "investera" (eller slösa bort) 1600 kr på en håruppsättning. Hoppas det blir bra! Och så har jag köpt en kuvertväska och rotat lite i smyckesskrinet och hittat två par örhängen som jag kan ha. Robert får avgöra vilka som passar bäst. Så nu är egentligen allting som behöver förberedas färdigt :)

Ovido - Quiz & Flashcards